top of page

Just nu i Januari!

Kom ihåg att anmäla dig till nästa termins Yinyoga som börjar torsdag den 19/1-23. Du bokar enklast via knappen "boka tid"

OBS! Begränsat antal platser, först till kvarn gäller.

Helgkurs i Reiki steg 1 börjar den 11/2 boka gärna din plats i god tid då det är begränsade med platser.

Online-kurs Reiki 2 börjar den 25/1. 

Webbkurser för Reiki steg 1 och steg 2 finns tillgängliga året runt. 

10 saker du kan göra som kan få dig att må bra:

Nu när högtidsfirandet är över, kanske du frågar dig själv, "vad nu?" Här är en lista med 10 saker att börja i januari som inte bara kommer att hålla dig sysselsatt, utan även kan förbättra ditt välmående!

1. Inse att du har val här i livet.

Även om du inte kan förhindra många av de svårigheter som du kommer att stöta på i livet, kan du kontrollera hur du svarar på dem. Du kommer att vara mer nöjd när du börjar se lycka som ett val snarare än som en lycka som bara vissa människor njuter av.

 

2. Förlåtelse

Ilska mot dig själv, mot saker som har hänt i ditt liv, eller ilska mot andra människor kan vara en betydande börda. När du kan släppa ilskan kan du börja lära dig att vara nöjd med dig själv.

3. Öva tacksamhet

Även under de svåraste livsupplevelserna finns det ofta saker att vara tacksam över. Att erkänna vad som är bra i ditt liv är ett viktigt steg för att lära dig hur man lever ett lyckligt liv.

4. Mindfulness

Bli medveten om vilken roll dina tankar spelar för kvaliteten på ditt dagliga liv. Att fokusera på dåliga saker och negativa känslor kan vara destruktivt. Du kan lära dig att bli lyckligare när du slutar uppehålla dig vid det negativa och fokuserar på den mer positiva sidan av saker och ting.

5. Rörelse

Träning stimulerar ditt blodflöde, vilket kan hjälpa dig att må bättre. Medan vissa människor tycker om mycket intensiv träning - och de endorfiner som det kan generera - är till och med en liten mängd rörelse fördelaktigt och kan hjälpa till att förbättra humöret, minska stress och förbättra sömnen.

6. Vila

Att få rätt mängd sömn är viktigt för att känna sig pigg och fokuserad. För lite sömn kan påverka ditt humör på ett negativt sätt. Du kan hjälpa din livskvalitet genom att öva på goda sömnvanor och få massor av oavbruten vila.

7. Vänskap

Att känna sig inkluderad i en gemenskap av vänner kan vara en viktig del av att leva ett lyckligare liv. Utan vänners kärlek och gemenskap kan ensamhet bli en faktor som kan förringa din hälsa, lycka och övergripande välbefinnande.

8.Solsken

Solsken gör vanligtvis människor gladare. Utnyttja soliga dagar genom att gå ut – men kom ihåg solskyddet. Här i Norden är vi ofta utan sol under vinterhalvåret, därfor kan lampor som är speciellt utformade för att efterlikna solljus vara ett alternativ. Tala med din läkare om du drabbas av trist väder eller de våta vintertiderna. Du bör också prata med din läkare om du är gravid eller ammar om hjälp med att välja rätt solskyddsmedel för dig.

9.Renlighet

Att hålla dina arbets- och hemutrymmen rena och fria från skräp kan hjälpa till att lyfta ditt humör. Vissa människor är till exempel gladare när de flyttar om möbler och tillbringar en dag med att rensa ur garderoben. Om du känner dig trångt i ditt utrymme, försök att städa och organisera lite för att se om det boostar din lycka.

10. Små vinster

En del av att lära sig att vara nöjd med sig själv kommer med livserfarenheter. Försök att sätta upp och arbeta mot att uppnå några mål. Börja smått. Hitta ett eller två mål som är relativt lätta att uppnå. Ha en plan för hur du ska uppnå dem. Att uppnå mål kan hjälpa till att öka ditt självförtroende, och med det, din känsla av lycka också.

 

Att hitta lycka är olika för alla. Försök att göra några små förändringar om dagen som hjälper dig att må bättre när du gör dem. Med tiden blir de goda vanor som kan leda till en gladare – och friskare – dig.

BokaTid_Gron_MorkBakgrund_120px.png
bottom of page